tisdag 9 november 2010

Första dagen

På skrivpuff.se publicerar författarcoachen Anna Ljungberg och inbjudna författare/skrivarcoacher inspirationsövningar för oss som vill komma igång med - och få kontinuitet i - vårt skrivande.

Topp! I helgen blev det nämligen tydligt för mig att en av få saker som jag verkligen brinner för, och vill utveckla, är mitt skrivande. Inte så att jag inte är en person med en massa glöd. Jag är i full fart hela tiden, men känner ofta att jag saknar mål och mening.
Och i bilen på väg hem från Stockholm kom det till mig att det är just skrivandet som jag vill utveckla.

Och nu tar den utvecklingen sina första trevande steg.

Steg ett var igår att köpa en fin skrivbok som skulle locka till att skriva stort och smått, färdigt och ofärdigt, ostrukturerat och vackert och fult.
Steg två visade sig alldeles nyss vara att starta denna bloggen. Väldigt oväntat. Men väldigt levande. Och saker som är levande ska levas!

Nu tar jag mig an uppgiften att skriva min första text utifrån inspirationen på skrivpuff.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar